مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: سهم جنوب کرمان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در مدت زمان چهار سال، ۲۰ میلیون اصله نهال است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: سهم جنوب کرمان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در مدت زمان چهار سال، ۲۰ میلیون اصله نهال است.
کد خبر: ۱۴۴۷۸۶۷

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ قاسم رحیمی نیا، در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی آبخیزداری گفت: در این هفته ۳۲ پروژه با اعتبار۸۲۰ میلیارد ریال بهره برداری می رسد که این پروژه ها زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲ هزار و ۳۱۲ نفر در هشت شهرستان جنوبی را فراهم می کند.

 وی با بیان اینکه در مدت زمان ۴ سال یک میلیارد اصله درخت در کل کشور کاشته می شود، افزود: سهم جنوب کرمان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در مدت زمان چهار سال، ۲۰ میلیون اصله نهال است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته در روز درختکاری فرمودند؛هر ایرانی سه درخت بکارد، کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال محقق می‌شو و در همین راستا امسال طرح کاشت یک میلیارد درخت آغاز شد.

رحیمی نیا، افزود: در راستای عملیاتی شدن طرح کاشت یک میلیارد درخت، ۹ نهالستان در سطح جنوب کرمان فعال شده که از این تعداد ۲ نهالستان دولتی و ۷ نهالستان خصوصی است.

وی با اشاره به این که هر سال ۵ میلیون اصله درخت در جنوب کرمان کاشته می شود، گفت: طرح کاشت ۵ میلیون اصله درخت در جنوب کرمان از آبان ماه سال جاری در منطقه آغاز شده و تا به امروز یک میلیون اصله نهال درخت کاشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اضافه کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ اصله نهال در این نهالستان ها تولید شده تا بتوانیم امسال کاشت ۵ میلیون اصله را اجرایی کنیم.

رحیمی نیا، گفت: طرح کاشت یک میلیارد درخت در قالب طرح زراعت چوب، اجرای بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع، ایجاد فضای سبز است که در عرصه های منابع طبیعی به کمک مردم، جوامع محلی، همیاران طبیعت، بسیج سازندگی و کانون های مساجد اجرا می شود.


وی افزود: در راستای اجرایی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت، گونه بومی محلی منطقه همچون کهور و کنار کاشته می شود البته با توجه به اهمیت درخت و درختکاری سعی داریم نهال درخت نارنج نیز غرس کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها